onsdag 8 juli 2009

Det finns änglar

Snackade med mor min. Det var inget roligt det hon berättade. En av mina systrar blev sjuk förra året, och nu fick hon sin sjukdomsinsikt ang hur dålig hon var igentligen. Alla psykologer vill ha sina patienter till att få den här förb*nnade insikten. Men nu kunde det ha slutat riktigt åt hel*ete illa. Min syster fixade inte den här insikten. Hon tog en snara och la den om halsen. Hade det inte varit för änglarna i hemtjänsten som kom med syrrans medicin och hittade henne vill jag inte ens tänka på. När det gäller min systers sjukdom så är den hemsk. Hemsk i det faktum att när hon mår som sämst och verkligen behöver hjälp kan hon inte be om det. Hon sluter sig själv inom sig själv och tappar talförmågan. Förra året var hon knäpptyst i 7 veckor, sluten inom sig själv. Inte ett pip sa hon, det tog 5 veckor innan hon ens kunde komunicera genom att skriva ja eller nej på papper. Så illa är det. Min älskade lillasyster, den som brukade pladdra dygnet runt, blir tyst, innesluten med de demoner som plågar henne. Utan att kunna be om den hjälp hon så desperat behöver och vill ha. Änglarna i hemtjänsten får verkligen inte den uppskattning de är förtjänta av.

3 kommentarer:

  1. Vad fan e det du skriver???
    Hade INGEN aning om detta!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Mamma berättade över telefon. C blev sj chockad över det hon gjorde. Så hon ska flytta närmare det där boendet där hon bodde tidigare.

    SvaraRadera
  3. Jo jag har blivit uppdaterad.. eller jag krävde att bli uppdaterad!!!
    Ska till pappa och dom imorgon och få reda på mer..
    men gud vilken chock jag fick..
    Morgon kaffet hamnade mycket fel

    SvaraRadera