lördag 5 december 2009

Jag är liiiiiite sur på kissekatterna, just nu...

Det finns stunder när jag undrar vad fan jag tänkte på när vi skaffade katt(er).
Det har varit en sådan kväll....
Dammsög hela huset och svabbade golven, bara för att få se ena kattfan välta lite blommkrukor (igen) på det nysvabbade golvet.
Det var bara att lyfta upp den stackars södertuggade krukväxten och torka rent golvet igen...
Är på väg in på wc med skurhinken när jag ser hur kattsand kommer flygandes ut från wc.
Då håller nästa kattkräk på med att försöka gräva ut all sand ur lådan..
Nysvabbat golv... Sa jag att vi har klumpbildande kattsand?
Gissa vad jag fick göra om...
Gick ut till tvättstugan och skulle tömma maskin och hänga upp tvätten.
Någon av helveteskatterna hade rivit ner ett häftstift från hyllan de envisas med att klättra uppför hela djävla tiden..
Take a guess var DET häftstiftet hamnade....
Just det, i min häl.
Bara att knata in på wc och hämta plåster...
Fin fint blodspår från tvättstugan, genom köket, hallen och in på wc på nysvabbat golv..
Vad tror ni jag fick göra.... IGEN.....
Och nu i skrivande stund ca 2,5h efter det, tror ni inte det ligger kattsand över hela wc igen...
Tur för katterna att jag faktiskt är väldigt fäst vid dem....
Hur förklarar man för kissemissar att tomten inte kommer till stygga små kissekatter?

2 kommentarer:

  1. Yster..
    jag råder dig att INTE skaffa barn iallafall..

    SvaraRadera
  2. Haha har inte ens tänkt tanken... Har mina fyrbenta håriga monster till bäbbisar juh...
    Vi är vänner igen, kissarna och tant...
    Lite svårt att vara sur när man vaknar upp med en spinnande kisse tittandes på en :D

    SvaraRadera